Lefkoşa Eğitim Müşavirliği

Dr. Fazıl Küçük Endüstri Meslek Lisesi Mobilya Öğrencileri Eğitimde Web 2.0 Araçlarını Kullanmayı Öğreniyorlar

Dr. Fazıl Küçük Endüstri Meslek Lisesi Mobilya Öğrencileri Eğitimde Web 2.0 Araçlarını Kullanmayı Öğreniyorlar

Okulumuz Mobilya ve İç Mekan Tasarım alanı öğrencileri olarak eğitimde iyi örnekler projesi kapsamında derslerinde web 2.0 araçları kullanarak verimli ders çalışmayı öğreniyorlar. Atölyede alan şefi Murat Kaya öğrencilere iyi davranış konusunda öğrencileri ile her sabah motivasyon çalışmaları yapmaktadır. Meslek liseleri öğrenci profilinde de gördüğümüz üzere öğrencilerin çoğunluğu akıllı telefonlarla haşır neşir olmakta ve teknoloji her alanda olduğu gibi eğitimde de yerini almaktadır. Geçtiğimiz yüzyılda başlayan etkileşimsiz, daha çok okuma merkezli, tek taraflı bilgi aktarımının olduğu Web 1.0 araçları Z kuşağının da ihtiyaçlarının karşılayamamasıyla yerini karşılıklı etkileşime dayanan web 2.0 araçlarına bırakmaktadır. Web 2.0 teknolojileri öğretme- öğrenme sürecindeki herkesin aktif katılımını sağlamaktadır. İş birliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturarak, sürece katılanların yaratıcı fikirler oluşturmasına ve paylaşmasına imkân sunmaktadır. Web 2.0 araçları ile ilgili alan yazında çok fazla sayıda araştırma yapıldığı görülmüş; ancak akademik anlamda meslek lisesi öğrencilerinin başarısını etkilemesiyle ilgili somut verilerin elde edildiği araştırmalara rastlanamamıştır. Projenin amacı; web 2.0 araçlarının öğrenme süreci boyunca kullanımın akademik başarıya etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla bir tema boyunca deney grubunda araştırmacı tarafından belirlenen web 2.0 araçları ve bu araçlara uygun materyaller seçilerek öğrencilere ders konularında içerik oluşturmaları istenecektir. Kontrol grubuna herhangi bir müdahale yapılmayacaktır. Proje, DR. Fazıl Küçük Endüstri Meslek Lisesi Mobilya Bölümü öğrencileri katılımı ile gerçekleştirilecektir. Projede bölüm öğretmeni Nilgün Aktaş Kara tarafından ön-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılacaktır. Projede kullanılan istatistikler: aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi, bağımlı t testidir. Proje sonucunda başarı son testinde, Web 2.0 araçlarının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarısı, kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarısından istatistiksel olarak incelenecektir. Böylece öğrencilere güvenli internet kullanımı, teknolojiyi faydalı kullanma ve derslere entegre etme, öğrenci başarısının arttırılması amaçlanmıştır. Öğrencilerin hem bilgisayarda klavye kullanarak yazı yazma hem de öğrenme süreçlerinde teknoloji becerilerini geliştirmeyi mümkün kılar. Öğretim sürecinde öğrenenlerden beklenen, süreçte aktif bir katılımcı olmaları ve içeriğe katkıda bulunmalarıdır. Günümüzde, içerik oluşturma, içeriği kontrol etme, paylaşma gibi birçok imkân sunan teknolojik gelişmenin başında web 2.0 araçları gelmektedir. O nedenle ilk çalışmaları canva programı ile atölyelerine iş güvenliği levhaları ve makinelerde çalışma güvenliği talimatları hazırlayan öğrencilerimiz, tüm eğitim camiasını atölyelerinde çay ve sohbet için davet ediyor.

 

02-11-202302-11-202302-11-202302-11-202302-11-2023

Bedrettin Demirel Cad. Lefkoşa/KKTC - 90 392 227 06 58 veya 90 392 600 31 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.